Permalänk
Avstängd

lian li gpu sag bracket (mod)

Tja!

Köpte denne igår https://www.inet.se/produkt/5410779/lian-li-grafikkortshallar... men tyvärr gick den inte att använda (på normalt sätt via moderkortet)
Då jag inte kunde trycka in grafikkortet ända in i pcie porten.
Så jag moterade det i chassit, kortet sitter rakt och fint men frågan är om det kommer fungera bra i längden vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Så länge den avlastar porten och sitter kvar så gör den ju sitt jobb, de är inte kärnfysik direkt, så de blev bra 🙂

Men fick du inte in kortet som du skulle i pci-e porten så kan du mycket väl få en massa andra bekymmer och fel i datorn pga det.
Jag skulle iaf ta reda på varför den inte sitter som den ska och åtgärdat det för att slippa alla problem det kan medföra.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av prozzac:

Så länge den avlastar porten och sitter kvar så gör den ju sitt jobb, de är inte kärnfysik direkt, så de blev bra 🙂

Men fick du inte in kortet som du skulle i pci-e porten så kan du mycket väl få en massa andra bekymmer och fel i datorn pga det.
Jag skulle iaf ta reda på varför den inte sitter som den ska och åtgärdat det för att slippa alla problem det kan medföra.

Ok tack.
Precis, kortet gick inte hela vägen in när jag moterade den "som man ska" tror metalplattan gick emot pcb:n på grafikkortet men det gick inte att se exakt.
Men med min "mod" så klickade kortet i pcie porten utan problem.

Permalänk
Samsung Sverige

Detdär är ingen fara Se till så inte någon SATA-kabel eller liknande är ivägen som gör så du inte får in kortet ordentligt. Annars kan det förstås vara krångligt att få till metallbiten som går in i chassit framme vid pci-portarna. Rätt ofta så har du en kant i chassit som den metallbiten fastnar i.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Ok tack.
Precis, kortet gick inte hela vägen in när jag moterade den "som man ska" tror metalplattan gick emot pcb:n på grafikkortet men det gick inte att se exakt.
Men med min "mod" så klickade kortet i pcie porten utan problem.

Då så, då är det bara att köra!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD